Субота, 20.07.2019, 04:18
Гость | RSS

Лозівська гімназія
Лозівської міської ради Харківської області
Меню сайта
Форма входу
Міні-чат

Сторінка психолога

 

Консультування

 

Шановні батьки!

З метою пропаганди здорового способу життя серед молоді, батькам рекомендується:

1. Встановлювати і дотримуватися загальноприйнятих норм поведінки, чіткого режиму життя (розподіл часу для праці, навчання, дозвілля, відпочинку); практикувати визначення кожному членові сім'ї його обов'язків, контролювати їх виконання, спільно з дітьми аналізувати стан життя родини, її перспективи, сімейні плани тощо.

2. Постійно тримати в полі зору шкільне життя дитини, цікавитись її успіхами, проблемами, труднощами, інтересами, запитами, прагненнями і способами їх задоволення.

3. Знати товаришів своєї дитини, коло її неформального спілкування, сповідувані нею ідеали, пріоритетні життєві орієнтири.

4. Виховувати у дітей відповідальне, ціннісне ставлення до свого здоров'я; культивувати розуміння обов'язку допомагати в майбутньому своїм літнім батькам і родичам, дітям, нужденним, утримувати свою сім'ю.

5. Без повчань, моралізування, надокучливості, залякування, з урахуванням індивідуальних і вікових характеристик обговорювати з дітьми проблеми асоціального змісту життя окремих людей (наркоманів, токсикоманів, алкоголіків). Стежити і намагатися, щоб перша інформація про аморальну поведінку надійшла до дітей саме від батьків, родини, а не від компанії з вулиці.

  6. Розвивати й заохочувати у дітей самостійність, уміння відстоювати власну позицію, переконання; навчати їх протистояти агітації прихильників сучасного способу життя, прикрашеного наркотичними і токсичними речовинами, алкоголем тощо.

7. Підтримувати постійний зв'язок зі школою, іншими виховними закладами, допомагати їм у пропаганді й утвердженні здорового способу життя підростаючого покоління.

 

Шановні вчителі!

Стрес – це складова життя, й у помірних дозах він надає життю смак і аромат, як писав Г. Сельє. Це стан напруження який виникає внаслідок дії сильного подразника незвичайної ситуації. Періодичні емоційні стреси корисні для організму: вони позитивно впливають на зовнішній вигляд, мобілізують сили й розумові здібності. Але від дистресу (дія негативних емоцій, що виснажує людину) потрібно терміново рятуватися, поки він не встиг втрутитися у ваше життя, здоров’я, кар’єру.

        Для визначення свого стану можна скористатися тестовими методиками.

 

Тест «Прихований стрес»

Часто навіть незначні повсякденні  неприємності суттєво впливають на нерви людини. Ось дев’ять таких ситуацій, коли ці неприємності виникають. Замисліться, які з них вас турбують найбільше.

 

  1. Ви хочете зателефонувати, але потрібний номер постійно зайнятий.
  2. ви помічаєте, що хтось за вами стежить.
  3. Ви з кимось розмовляєте, а інший постійно втручається в вашу бесіду.
  4. Хтось перериває план ваших думок.
  5. Хтось безглуздо підвищує голос.
  6. Ви погано почуваєтеся, коли бачите комбінацію кольорів, що на вашу думку не поєднуються.
  7. Коли ви вітаєтеся з кимось за руку й не відчуваєте ніякої приязні.
  8. Коли ви розмовляєте з людиною, яка орієнтується в темі бесіди краще за вас.
  9. Коли ви щось розповідаєте людині й бачите, що вона вас не слухає.

Якщо більше п’яти ситуацій заважкі для вас, це означає, що буденні негаразди добряче розхитали вашу нервову систему. Візьміть себе в руки!

 

Пам’ятка вчителю

«Як зберегти психічне здоров’я»

  1. Не потураючи емоціям, але й не пригнічуючи їх, налагоджуйте повноцінні стосунки з людьми.
  2. Емоції – це явища, які охоплюють наше тіло, розум та енергію. Вам потрібно розряджати акумульовані почуття.
  3. Зосереджуйтеся, якщо хочете з’ясувати суть проблеми.
  4. Гнів може спонукати до позитивних змін, якщо ви розумно використаєте його.
  5. Помітивши негативні емоції інших людей, виявіть свої навички активного слухання, підтримайте прагнення ціх людей виробити вищу самооцінку, відчути свою значущість та індивідуальність.

Поговоримо відверто

 

15 травня — Всеукраїнський день сім’ї

Кілька років тому в Україні з’явилося два нових свята — Міжнародний день сім’ї та День матері. Мамине свято відзначається у другу неділю травня, а День сім’ї — 15 травня. Зазвичай це гарні погожі дні. Розквітає природа: від пахощів та пташиного співу бринить свіже, прозоре, наповнене коханням, ніжністю і красою повітря. Хлопці та дівчата починають шукати собі пару, молоді мами допомагають діточкам пізнавати красу природи, люди похилого віку виходять погрітися під теплим сонячним промінням.

 

«Психологічний комфорт як передумова побудови щасливої  сім’ї.»

Найцінніше, що може і повинна дати кожній людині сім'я — це любов.

 Будь-яка сім’я є особливою соціальною групою, життя в якій має свою специфіку. Вона створюється  індивідуальними і неповторними особистостями. Головне, чим різняться сім’ї між собою – це характер психологічного комфорту, що характеризує родинні стосунки. Діти з самого народження вбирають ту атмосферу, в якій вони виросли, та переносять ці враження в майбутньому на свою особисту сім'ю, а також на суспільство в цілому.

Ми переконані, що кожен мріє про щасливу і гармонійну сім’ю. Проте на практиці побудувати такі стосунки, зазвичай, не дуже легко і, на жаль, вдається це далеко не всім. Підтвердженням виступає статистика розлучень у нашій країні.

На нашу думку, варто, перш за все, формувати в суспільстві надзвичайно відповідальне ставлення до шлюбу. Також кожна мати й кожен батько мають розуміти, що саме вони є прикладом для своїх дітей, які щодня чують спілкування між батьками, бачать їх ставлення одне до одного, усвідомлюють розподілення ролей і обов’язків у родині. Батьки повинні бути прикладом для дитини у відносинах зі своїми батьками, навчати дитину чуйно ставитись до них, цінувати думку старших у родині.

Найсприятливіші умови для повноцінного розвитку дітей складаються у повних сім’ях, де дорослим вдалося побудувати стосунки на принципах взаємної поваги і терпимості, доброти і щедрості, щиросердя і відвертості. За умов неповної чи формально повної сім’ї всю палітру такого ставлення важко досягнути.

Психологічний комфорт – це відчуття задоволення, прийняття оточення, відповідності стану індивіда до навколишніх умов існування. Якщо змалечку дитину виховувати в атмосфері любові та взаєморозуміння, вона виросте чуйною та доброзичливою. Якщо ж батьки зривають на ній всі свої невдачі й подають приклад стосунків, не гідних наслідування, то дитина зростає нечуйною, черствою, а іноді жорстокою у ставленні до інших(до тварин, рослин, людей), і проблема у розвитку не лише морально – ціннісної сфери особистості, а й емоційно-вольової, пізнавальної. Сварки, роздратування, руйнують здоров’я як батьків, так і дітей, а іноді призводять і до розлучень.

 Став вже банальним вислів із відомого кінофільму: «щастя – це коли тебе розуміють». Але в цьому й проблема, що нерідко, начеб то розуміємо інших, але прагнемо зробити все по своєму. В шлюбі, як показує практика, неможливо бути щасливим кожному окремо. Секрет в тому, що  або подружжя разом щасливе, або – нещасливе: іншого не може бути.

Щаслива сім'я – це набагато більше, ніж матеріальне забезпечення, наявність дітей і відсутність шкідливих звичок.  Позитивним показником психологічного комфорту в сім'ї є бажання її членів проводити час разом, у сімейному колі відзначати всі свята, радіти життю разом і допомагати один одному .  

Дуже важливо, щоб в оселі у кожного із членів родини був свій, хоча б невеличкий, особистий життєвий простір.  Адже, це також є необхідною умовою психологічного комфорту.  Робочий стіл батьків, де окрім них ніхто не хазяйнує, дитячий меблевий куточок чи кімната дитини з урахуванням її смаків та інтересів, дозволяють в родинному колективі, пов’язаними багатьма обов’язками, здійснювати певну свободу, яка є необхідною для розвитку особистості. Особистість кожного члена родини насичується радістю, коханням, світлом, красою, зростає вірою та знаннями про світ, в якому перебуває. Якщо людина вдячна життю за її уроки і подарунки, то це дозволяє всій сім’ї гармонійно насичуватись багатогранністю сімейного щастя.

Психологічний комфорт в сім’ї, на нашу думку, можливий тільки тоді, коли «девізом» родини є взаємна чуйність, коли чоловік і дружина прагнуть задовольняти найрізноманітніші потреби один одного. Таку поведінку подружжя можна охарактеризувати як «співзвучність сердець і душ». Конфлікти часто виникають коли потреби одного заважають задоволенню потреб іншого, не забезпечують взаєморозуміння. Вступаючи до шлюбу, потрібно чітко усвідомлювати для себе, чого ви очікуєте один від одного. Якщо ви відчуваєте, що суперечностей дуже багато і вони принципові, то краще взагалі не одружуватися з цією людиною.

  На підставі статистичних даних Міністерства охорони здоров’я України за останні п’ять років з’ясувалося, що на першому місці по частоті захворювань знаходяться сьогодні серцево - судинні захворювання .   Якщо не джерелом, то пусковим механізмом є напружені моменти спілкування – непорозуміння, скандали, сутички. З цими ж моментами пов’язані і більшість неврозів – розлади настрою, самопочуття, працездатності людини без явних органічних причин. Керуючись статистичними даними та науковими доробками педагогів та психологів останніх років а також результатами  власних досліджень, можемо зробити висновок про те, що значна частина випадків наркоманії, токсикоманії, алкоголізму обумовлені відсутністю психологічного комфорту в родині.

Сім’я, виховання дітей неможливі без взаєморозуміння і теплих відносин. Це ті речі, яких в житті дуже не вистачає. Мудрість і культура емоційних відносин, любов і дружба між членами родини, спільні ідеали, сімейні цінності, інтереси, духовний розвиток, адекватні матеріальні потреби – все це є гранями психологічного комфорту сім’ї. Психологічний комфорт є каталізатором  емоційних відчуттів членів родини, що проживають разом, і наскільки комфортно вони почуваються всередині сім'ї.

 

Психологічна служба  Лозівської гімназії складається з практичного психолога 1 ставка що відповідає вимогам за нормативами чисельності.  Вдова Наталія Петрівна – практичний психолог

 освіта вища , Харківський державний педагогічний університет ім. Г.С.Сковороди, 2001

стаж загальний – 15 /на посаді – 1 рік, 3 місяці .

 кваліфікаційна категорія –  спеціаліст ІІ категорії

 рік останньої атестації - 2013

 курси підвищення кваліфікації - 2013

 додаткова фахова освіта у 2014/2015н.р.: «Лідерство. Волонтерство, написання і управління проектами»(8 годин, червень 2014 року за сприяння «Корпусу Миру»), «Професійна рефлексія. Профілактика професійного вигорання педагогічних працівників в умовах неперервної освіти» (18 години, листопад 2014 рік), тематичний семінар – практикум «Сімейні цінності» (24 години, грудень 2014 рік).

 

Графік роботи практичного психолога

Щоденно з 8.00 до 16.30 .

Індивідуальні консультації: середа з 14.00 до 15.00, четвер з 15.00 до 16.00

 

Психологічна служба Лозівської гімназії діє відповідно до статей 21, 22  Закону України "Про освіту" та нової редакції  Положення про психологічну службу системи освіти України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 р. № 616, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.07. 2009 р. за № 687/16703.

Основною метою діяльності психологічної служби є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров'я і соціального благополуччя усіх його учасників: вихованців, учнів, студентів, педагогічних і науково-педагогічних працівників.

Соціально-педагогічний патронаж спрямований на надання соціально-педагогічної допомоги соціально незахищеним категоріям вихованців, учнів і студентів з метою подолання ними життєвих труднощів та підвищення їхнього соціального статусу.

Методична проблема над якою працює спеціаліст психологічної служби є: створення сприятливих психологічних умов в навчальному закладі для формування у дітей та учнівської молоді сімейних цінностей та забезпечення єдності усіх учасників навчально – виховного процесу у вихованні та розвитку підростаючого покоління .

Перспективи розвитку психологічної служби на 2015/2016 навчальний рік:

  • Активізувати просвітницьку роботу серед адміністрації, педагогічного колективу з метою підвищення якості навчально – виховного процесу в закладі, та підвищення рівня професійної та педагогічної зрілості,
  • Покращити методичне забезпечення психологічної служби,
  • Продовжувати здійснювати психологічний супровід адаптації учнів 1,5 класів до нових умов навчання та психологічний супровід підготовки учнів до профільного та професійного самовизначення,
  • Сприяти поширенню та підвищенню якості запровадження здоров’язберігаючих технологій, програм превентивного, просвітницького, профілактичного спрямування,
  • Покращувати рівень оволодіння навичками професійної рефлексії.
  • Впроваджувати в навчально – виховний процес закладу програму «Сімейні цінності», щодо формування їх у дітей та учнівської молоді;
  • Подати матеріали для друку у фахові періодичні видання;

 

План роботи практичного психолога на листопад 2015 року.

 

п/п

Зміст роботи

Дата

З ким прово-диться

1

Корекційно – розвивальні заняття за програмою «Розпочинаємо навчання з радістю»

Кожен четвер

Учні 1 класу

2

Корекційно – розвивальні заняття за програмою «Планета нашого класу»

Кожну середу

Учні 5 класу

3

Семінар  - практикум «Як допомогти дитині адаптуватися до навчання в школі».

06.11.15

Батьки учнів 1 класу

4

Вивчення професійних здібностей учнів

Протягом місяця

Учні 9,11 класів

5

Практичний семінар «Привіт! Я – конфлікт»

19.11.15

педагоги

 

Пошук по сайту
Погода
Календар
«  Липень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Наше опитування
Ваш улюблений предмет ?
Всього відповідей: 117
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
...

Gymnasium group